გამოიწერეთ ბიულეტენი

მზის თუ მთვარის? რომელი ლუქის არჩევა სჯობს?

მზის თუ მთვარის? რომელი ლუქის არჩევა სჯობს?

ლუქი სახურავში - შესაძლოა არ არის ყველაზე სასარგებლო რამ, მაგრამ, რა თქმა უნდა, ავტომობილის აღჭურვილობის სასიამოვნო დამატებაა. ამ მოწყობილობების რამდენიმე სახეობა არსებობს და დროა გავერკვეთ მათში. ამაში ჩვენ დაგეხმარებიან Columbus-სა და iSeeCars-ის სპეციალისტები.

iSeeCars.com აღნიშნავს, რომ ლუქს შეუძლია გააფართოვოს და განაახლოს ავტომობილის შიდა სივრცე დამატებითი მზის შუქისა და ჰაერის ნაკადის შემოშვებით. 

ძნელია არ დაეთანხმო. ტყუილად არ არის, რომ დღეს თანამედროვე ავტომობილების თითქმის ყველა მოდელი აღჭურვილია ამ დანამატით, რომელიც აბსოლუტურად არ არის უადგილო ბუნკერის ხვრელების მაგვარი ფართო სვეტების და გვერდითი ფანჯრების ზეიმის დროს.

მეორად ბაზარზე ავტომობილის შეძენისას მყიდველები ხშირად აწყდებიან იმას, რომ არსებობს სხვადასხვა ტიპის ლუქები. ერთ-ერთ მათგანს გამყიდველები sunroof-ს (სიტყვასიტყვით „მზის სახურავი“) უწოდებენ, ხოლო მეორეს - moonroof („მთვარის სახურავი“). 

ჩვენთან ხშირად არ ვაქცევთ ყურადღებას ამ ტერმინებს, რადგან თვლიან, რომ ორივე შემთხვევაში ერთი და იგივეზეა საუბარი. მაგრამ ეს ასე არ არის. 


Sunroof


მოწყობილობები, რომლებიც აღნიშნულია სიტყვით sunroof, ლუქების ყველაზე პირველი ტიპი იყო, რომლის მონტაჟიც დაიწყეს ავტომობილებზე. 1990-იანი წლების დასაწყისამდე ისინი ცვლიდნენ კონდიციონერს მანქანებში - თუნდაც ავტომობილების იაფფასიან მოდელებში. საქმე იმაშია, რომ სალონში ჰაერის გაგრილების ტექნოლოგია რთული იყო და მნიშვნელოვნად - დაახლოებით 20% -ით ზრდიდა მანქანის ღირებულებას. 

სამეცნიერო-ტექნოლოგიური რევოლუციის ყოვლისშემძლეობის ეპოქაში, ლუქების საჭიროება, რომლებიც ძირითადად განკუთვნილია სალონის განიავებისათვის, პრაქტიკულად გაქრა - ახლა ისინი იშვიათად გვხვდება ავტომობილებში. 

ლუქი sunroof განსხვავებულია იმით, რომ ის გაუმჭვირვალეა, დამზადებულია ლითონისგან, ზედა კი ძარას ფერშია შეღებილი. თუმცა არსებობდა ამ ტიპის მინის ლუქებიც და ელექტრო ფოტოცელებისგან შემდგარიც კი, ასე რომ ეს არ არის მთავარი განსხვავება. sunroof ლუქების გახსნა შესაძლებელია (ხელით ან ელექტროამძრავის მეშვეობით): აწევა, მოხსნა, გადაწევა, გადმოწევა ან რამდენიმე ამ ხერხის ერთდროულად კომბინირება. 

გახსნის ტიპებიდან გამომდინარე, ასეთი ლუქები იყოფა რამდენიმე ქვეტიპად: ასაწევი, ჩაშენებული გასაწევი, გასაწევი, ამწე-გასაწევი, ორმაგი გასაწევი და დასაკეცი.

ცალკე ამბავია თვითნაკეთი ჩამონტაჟებული ლუქები, რომლებსაც სახურავზე ადგილობრივი ხელმარჯვე ოსტატები ამონტაჟებდნენ. როგორც წესი, ისინი იყო პატარა, ხელით გასახსნელი და განკუთვნილი იყო მხოლოდ სალონის გასანიავებლად, აღნიშნავენ Columbus-ს სპეციალისტები.

  • ასაწევი ლუქები – ხელით იხსნება ზემოთ და ფიქსირდება გარკვეული კუთხით. 

  • ასაწევი-გასაწევი ლუქები - იმართება ელექტროამძრავითდა ნაწილობრივ უკან სრიალებს ავტომობილის სახურავზე არსებული მიმმართველის გასწვრივ. გახსნილ მდგომარეობაში ასეთი ლუქი შესამჩნევად ამაღლებულია სახურავზე, ხშირად მცირე კუთხით, რაც მას სპორტული საავტომობილო სპოილერთან მსგავსებას ანიჭებს.

  • გასაწევი ლუქები ზედა სამაგრით - ასევე ელექტროამძრავით და მსგავსია „სპოილერიანი“ ლუქების, მაგრამ მთლიანად იხსნება (ამასთანავე არ მაღლდება სახურავზე). ხშირად ისინი  აღჭურვილია ქარის დეფლექტორებით, რომლებიც ავტომატურად იხსნება ლუქის გახსნისას, ამცირებს ქარის ხმაურს და ხელს უშლის სალონში პატარა საგნების შეღწევას.

  • ორმაგი გასაწევი ლუქები – შედგება ერთმანეთის უკან განლაგებული ორი ფრთისგან, რომელთაგან ერთი (წინა) შეიძლება იყოს გასაწევი, ხოლო უკანა – დაფიქსირებული. არსებობს ორივე გასაწევიც. დიდი იშვიათობაა ავტომობილებში: ასეთი ლუქები მხოლოდ Mercedes E-Class და Subaru Outback-ის ძველ მოდელებშია, შედარებით ახალებში კი - Mercedes-Benz GLC-Class.

  • გასაწევი ჩაშენებული ლუქები – ძალიან ჰგავს moonroof ლუქებს. როგორც წესი, ისინი მინისაა და მთლიანად სრიალებს სახურავსა და შიდა მოპირკეთების შორის არსებულ სივრცეში. ერთხელ ეს ხელით კეთდებოდა, ახლა - ელექტროამძრავის გამოყენებით. ასეთი ლუქები საგრძნობლად ამცირებს სალონის სიმაღლეს, რაც არც თუ ისე კარგია. 

  • დასაკეცი ლუქები - ყველაზე ხშირად იწარმოებოდა ქსოვილისგან, რომელიც იკეცებოდა გარმონის მაგვარად. ეს არის კაბრიოლეტის იაფფასიანი და საკმაოდ პრაქტიკული ალტერნატივა, მაგრამ ასეთი ლუქები ახლა იშვიათია.


Moonroof


moonroof ლუქები ფართობით განილებით დიდია მათ "მზიამ" მოძმეებთან შედარებით და ყოველთვის გამჭვირვალეა, რადგან ისინი მინისგან არის დამზადებული (ხშირად შეფერილი). 

ისინი შეიძლება დაფიქსირდეს ან მთლიანად შევიდეს სახურავზე დასაკეცი ლუქების პრინციპით. მაგრამ მათი sunroof ლუქების მაგვარად მთლიანად მოხსნა მანქანიდან შეუძლებელია.

მათ ხშირად მოჰყვება ხელით ან ელექტრო მართვის მქონე მზისგან დამცავი წინაფრა და გასაწევი ფარდა, რომელიც საშუალებას აძლევს მძღოლს დაიცვას თავი მცხუნვარე მზისგან. 

ბევრმა ავტომწარმოებელმა - Ford-მა, Chevrolet-მა, Toyota-მ და Honda-მა - დაამონტაჟეს ასეთი ლუქები ყველაზე დაბალ ფასების სეგმენტის მოდელებშიც კი. მაგრამ ისინი ძირითადად გვხვდება ავტომობილების უძველეს კომპლექტაციებში - მაგალითად, Honda Civic-ში, ლუქი ჩნდება EX და უფრო მაღალ კომპლექტაციებში. ძვირადღირებულ ავტომობილებში - Acura, BMW, Cadillac და Lexus -ში ეს ლუქები ყოველთვის აღჭურვილია ელექტროძრავით. 


სახურავი პანორამული ხედით


არსებობს სახურავის კიდევ ერთი ტიპი, რომელიც პოპულარობას იძენს ამერიკაში და ცვლის ტრადიციულ ლუკებს - ე.წ. პანორამული სახურავი. 

როგორც წესი, ეს სახურავი შედგება ორი დიდი ტონირებული მინის პანელისგან, რომლებიც ვრცელდება სავარძლების წინა ორ რიგზე, და უშვებს სალონში უამრავ სინათლეს. 

წინა პანელი მოქმედებს როგორც ასაწევ-გასაწევი ლუქი, ხოლო უკანა პანელი წარმოადგენს დიდ ფიქსირებულ პანორამულ ფანჯარას. სახურავის ამ ტიპს ყველაზე ხშირად აქვს მზისგან დამცავი წინაფრა. 

ვინაიდან პანორამული სახურავი აერთიანებს როგორც sunroof ლუქის, ასევე moonroof ლუქისთვისებებს, "შტატებში" მას პანორამული ლუქი ეწოდება. ტერმინი "პანორამული სახურავი" განკუთვნილია  ყრუდ დამაგრებული მინის კონსტრუქციებისათვის.

პანორამული სახურავები, როგორც წესი, გვხვდება პრემიუმ კლასის ავტომობილების მაღალ კომპლექტაციებში. მაგრამ ზოგჯერ ისინი არჩევითად მონტაჟდება უფრო „მიწიერ“ მანქანებში, როგორიცაა Mercedes-Benz C-Class, Hyundai Sonata, Toyota Camry და Jeep Cherokee.


ვირჩევთ საიმედო სახურავს

თუ თქვენ ეძებთ მეორეულ მსუბუქ ავტომობილს ან ჯიპს ლუქით სახურავში, აუცილებლად მიაქციეთ ყურადღება სალონში ნებისმიერი გაჟონვის ნიშნებს. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია შემჭრელ ლუქებთან მიმართებაში, რომლებიც დამონტაჟდა არა ქარხნის, არამედ წინა მფლობელების მიერ „თვითნებურად“. 

  • შეამოწმეთ მამჭიდროებლები ლუქის მახლობლად, რათა დარწმუნდეთ, რომ ისინი არ იცავენ ტენის კვალს და კარგ მდგომარეობაში არიან. 

  • სცადეთ ლუქის გახსნა და დახურვა, რომ მიხვდეთ რამდენად კარგად ის მუშაობს. გააკეთეთ ეს ტესტ-დაივამდე და მის შემდეგ, და არა მოგზაურობის დროს - რომ აღტაცებამ არ იმოქმედოს თქვენს არჩევანზე.

ყოველთვის გააკონტროლეთ ლუქების გამართულად მუშაობა. მათი ელექტროამძრავების ძრავების იწვის, ტენის არიდების არხები იბინდება, მინა შეიძლება გაიჭედოს მიმმართველში. ერთი შეხედვით უმნიშვნელო „გაჭედვაც“ კი დროთა განმავლობაში საკმაოდ ძვირი დაჯდეს სახურავთან და სალონის მოპირკეთებასთან მუშაობის სირთულის გამო. სასწრაფოდ მოაგვარეთ ლუქის გაუმართაობა! 

ამრიგად, პასუხი კითხვაზე "რომელი ლუქით სჯობს მანქანის ყიდვა?" ძალიან მარტივი - ისეთი, რომელიც მუშაობს 100%.

წყაროები: iSeeCars.com, Morries.com


(14)

დახურული ტელეგრამის კლუბი

საუკეთესო შეთავაზებები აშშ-ს ყველა ხელმისაწვდომი მანქანის აუქციონიდან.

იყავი პირველი, ვინც შეიტყო "ყველაზე ცხელი ლოტების" შესახებ ამერიკულ აუქციონებზე. ასობით დიდი გარიგება გელოდებათ! შემოუერთდი ჩვენს კლუბს!

  • BMW
  • VW
  • Ford
  • Mazda
  • Toyota
  • Honda
  • Lexus
  • Kia
  • Hyundai
  • Nissan
  • Mitsubishi
  • Chevrolet
  • Lincoln
  • Cadillac
  • Mercedes
  • Tesla
  • Audi
  • Opel
  • Alfa Romeo
  • Dodge