Lexus კვლავ #1ა JD Power-ის სანდოობის რეიტინგში
იაპონური კორპორაციის Toyota Motor-ის მიერ წარმოებული პრემიუმ-კლასის ავტომობილების Lexus-ის ბრენდმა ზედიზედ მეორედ დაიკავა უმაღლესი პოზიცია JD Power-ის ავტომობილების საიმედოობის ყოველწლიურ კვლევაში. ხოლო კორპორაცია Toyota გახდა მასობრივი ბაზრის საუკეთესო ბრენდი საიმედოობის თვალსაზრისით და დაამარცხა Kia, რომელიც ამ ტიტულს ზედიზედ სამი წლის განმავლობაში ატარებდა.
ავტომობილის პრობლემების საშუალო რაოდენობა JD Power-ის უახლეს კვლევაში გაიზარდა 190-მდე, 2023 წელს დასახელებულ 186 შემთხვევასთან შედარებით. ავტომწარმოებლები მრავალ პრობლემას აწყდებიან: აშშ-ში მსუბუქი და სატვირთო ავტომობილების ავტოპარკის ასაკის მატება; მუდმივი პრობლემები საინფორმაციო-გასართობ და მოწინავე ტექნოლოგიებთან. კერძოდ, საუბარია მძღოლის დამხმარების სისტემებთან დაკავშირებულ პრობლემებზე, ისეთი ფუნქციების გაუმართაობაზე, როგორიცაა მოძრაობის ზოლიდან გადასვლის და მოძრაობის ზოლის შენარჩუნებაში დახმარება და ა.შ შესახებ გაფრთხილების სისტემები.
„აშშ-ს გზებზე ავტომობილის საშუალო ასაკი 12 წელს შეადგენს. ჩნდება კითხვა: ახალი ტექნოლოგიები, რომლებიც უკვე დღეს ქმნიან პრობლემებს, დააკმაყოფილებენ თუ არა მომხმარებლების მოთხოვნებს ავტომობილის გამოშვებიდან 12 ან თუნდაც სამი წლის შემდეგ?“ - სვავს კითხვას ფრენკ ჰენლი, JD Power-ის საავტომობილო ტესტირების უფროსი დირექტორი.
ჰენლიმ აღნიშნა, რომ საიმედოობის საგანზე შემოწმებული ბევრი ავტომობილი აწყობილი იყო კონვეიერებზე 2020 და 2021 წლებში, როდესაც COVID-19 პანდემიამ შეცვალა გლობალური საწარმოო გრაფიკები, სათადარიგო ნაწილების მიწოდების ხაზები და ლოჯისტიკა.
სათადარიგო ნაწილების, განსაკუთრებით კომპიუტერული ჩიპების დეფიციტმა აიძულა ბევრი ავტო მწარმოებელი გათიშონ ან შეზღუდონ გარკვეული ფუნქციები, რამაც გავლენა მოახდინა ავტომობილის სამომხმარებლო თვისებებზე.
ყველაზე საიმედო ბრენდი
შეგახსენებთ, რომ სატრანსპორტო საშუალებების საიმედოობის კვლევა JD Power აკონტროლებს ავტომობილის პრობლემებს შემდეგი პირობების დაცვით: 1) გამოკითხვაში მონაწილეობს ავტომობილის 100 მფლობელი; 2) იკვლევა მათ კუთვნილ მანქანებში 12 თვის განმავლობაში წარმოქმნილი პრობლემები; 3) ავტომობილის ასაკი არ აღემატება 3 წელს.
შემაჯამებელი ცხრილის სათავეში Lexus დადგა (პირველი ადგილი პრემიუმ-ბრენდებს შორის). Toyota-მ დაიკავა პირველი ადგილი მასობრივი ბაზრის ბრენდებს შორის.
*Tesla რჩება რეიტინგის მიღმა, რადგან ბრენდი არ აძლევს JD Power-ს წვდომას შტატებში მფლობელის შესახებ ინფორმაციაზე, სადაც ასეთი ნებართვა კანონით არის მოთხოვნილი.
ყველაზე საიმედო ავტომობილები
რას ეკითხებოდნენ ავტომობილების მფლობელებს?
JD Power-ის კითხვარში 9 პუნქტია: კლიმატი-კონტროლი, დახმარება მართვისას, მართვის გამოცდილება, ავტომობილის გარეგნული იერი, ფუნქციები/მართვის ორგანოები/დისპლეები, საინფორმაციო-გასართობი სისტემა, ინტერიერი, ტრანსმისია და სავარძლები.
ყველაზე მეტი პრობლემა საინფორმაციო-გასართობმა ტექნოლოგიამ აჩვენა. მთავარი არის Android Auto-სა და Apple CarPlay-ის მიერთებისა და ხმის ამოცნობის პროგრამული უზრუნველყოფის დაკავშირების სირთულეები.
კვლევამ აჩვენა, რომ ელექტრო მანქანები უფრო მეტ პრობლემას ქმნიან, ვიდრე მიერთებული ჰიბრიდული და ბენზინზე მომუშავე ავტომობილები. საბურავები - განსაკუთრებით მტკივნეული ადგილია, მანქანების მფლობელების 39%-მა განაცხადა, რომ მათ შეცვალეს ისინი მფლობელობის სამი წლის განმავლობაში (შიდა წვის ძრავიანი ავტომობილების მფლობელთა 20%-თან შედარებით).
გამოკითხვამ ასევე გამოავლინა მძღოლის დახმარების სისტემებთან დაკავშირებული პრობლემების ზრდა.
პრობლემები ყველგანაა
მანქანების მფლობელების მიერ JD Power-ისთვის მოხსენებული პრობლემების რაოდენობა გაიზარდა გამოკითხული ბრენდების თითქმის ორ მესამედში. საუკეთესო გაუმჯობესება: Porsche, Mercedes-Benz და Toyota.
მიუხედავად იმისა, რომ Lexus დარჩა ნომერ №1 და საშუალოდ მას შარშანდელთან შედარებით ორი პრობლემით მეტი აქვს: 135 - 100 ავტომობილზე.
Kia-მ, რომელმაც 2022 წლის JD Power-ის ჯილდო მოიგო, ხუთი პოზიციით დაიწია უკან და მე-8 ადგილი დაიკავა, საშუალო მაჩვენებლით 187 პრობლემა 100 ავტომობილზე. კომპანია Genesis-მა, რომელიც გასული წლის გამოკითხვაში მეორე ადგილი დაიკავა, მე-16 ადგილზე ჩამოვიდა, საშუალო მაჩვენებლით 200 პრობლემა 100 ავტომობილზე.
შეგახსენებთ, რომ 2022 წელს Hyundai Motor Group-ის სამივე ბრენდი – Hyundai, Kia და Genesis – საუკეთესოთა ხუთეულში მოხვდა. წლევანდელ TOP 10-ში მხოლოდ Kia აღმოჩნდა; Hyundai-იმ მე-13 ადგილი დაიკავა. ფრენკ ჰენლი ამას აკავშირებს იმ გარემოებასთან, რომ 2021 წელს "სამივე" ბრენდისთვის ახალი მოდელების გამოშვების მნიშვნელოვანი წელი“ გახდა.
”მთელს დარგში ჩვენ ვხედავთ, რომ ავტომობილის [ახალი გაშვება] ზრდის პრობლემების რაოდენობას,” - აღნიშნა მან.
და ბოლოს, General Motors-მა დაიკავა მე-3 და მე-4 ადგილი Buick-თან და Chevrolet-თან ერთად.
წყაროები: Autonews.com, აშშ-ში სატრანსპორტო საშუალებების საიმედოობის კვლევა, JD Power, 2024 წ
შეთავაზებები
დახმარება სამსახურში